Fotowoltaika dla firm – zasady, opłacalność i korzyści

Rosnące ceny prądu, sprawiają, że jednocześnie rosną koszty  prowadzenia firmy. Istnieje jednak rozwiązanie, dzięki któremu nie tylko te koszty można obniżyć, ale również pomóc środowisku i zmniejszyć emisję szkodliwych substancji. Mowa naturalnie o instalacji fotowoltaicznej, która wbrew pozorom jest świetnym rozwiązaniem nie tylko dla domów jednorodzinnych i gospodarstw rolnych, lecz także dla przedsiębiorstw wszelkiego rodzaju.

Jakie korzyści daje instalacja fotowoltaiczna dla firmy?

Podstawową korzyścią jest oczywiście ogromna oszczędność. Ceny prądu regularnie idą w górę i prognozuje się, że w następnych latach będą jeszcze wyższe. Dzięki inwestycji w instalację fotowoltaiczną można uzyskać niezależność od podwyżek cen energii, co zapewnia większe bezpieczeństwo finansowe, a także stałe obniżenie kosztów działania przedsiębiorstwa. 

Ponadto, w biznesie bardzo ważny jest wizerunek. Dlatego montaż instalacji fotowoltaicznej przez firmę pozwala kreować go w odpowiedni sposób poprzez pokazanie, że firma idzie z duchem czasu, jest technologicznie zaawansowana, a przede wszystkim ekologiczna. Potrafi przyciągnąć to nowych inwestorów czy klientów i pomaga w rozwoju firmy. 

Czy fotowoltaika dla firm jest opłacalna?

Tak, ale trzeba pamiętać o kilku istotnych rzeczach. Przede wszystkim ważne jest przeprowadzenie szczegółowego audytu, na którym między innymi określone zostaną zużycie bieżące, plany na zwiększenie urządzeń elektrycznych, profil zużycia energii oraz możliwości montażowe. Dopiero na tej podstawie odbędzie się dopasowanie modułów fotowoltaicznych i dobranie inwertera, a także ostatecznie wycena takiej instalacji. Warto również pamiętać, że wyprodukowane nadwyżki z instalacji od 10 kWp do 50 kWp, które magazynowane są w sieci, można bezpłatnie odebrać w wysokości 70% w systemie opustów, który obowiązuje obecnych prosumentów i będzie obowiązywać tych, którzy przyłączą do sieci instalacje do 31 marca 2022 r przez następne 15 lat. Od 1 kwietnia 2022 r. zmianie ma ulec system rozliczania prosumentów, jego zasady są aktualnie procedowane w Sejmie.. 

Ważnym elementem, który definiuje opłacalność inwestycji w fotowoltaikę przez przedsiębiorstwa jest także czas jej zwrotu. Wbrew pozorom jest on dość krótki. Oszczędności dzięki znacznie niższym rachunkom mogą być na tyle duże, że okres zwrotu potrwa zaledwie kilka lat. 

Fotowoltaika dla firm – opłacalność i zasady w 2022 roku

Nie jest tajemnicą, że 2022 rok przyniesie gigantyczne podwyżki za prąd. Wartość kontraktów terminowych na dostawę energii elektrycznej na 2022 rok wzrosła o ponad 68% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, i prognozuje się, że w ciągu najbliższych 10 lat cena 1 kWh wzrośnie o 80%. Enea już ujawniła decyzję o podniesieniu taryfy o 40%, co dla gospodarstw domowych przełoży się na rachunki wyższe o ponad 20%. Dla firm, planowane zmiany będą prawdopodobnie jeszcze kosztowniejsze. Szczegółowo pisaliśmy o tym w artykule Podwyżki cen prądu w 2022 roku.

Jeśli chodzi o firmy, w przypadku opłaty mocowej stawka opłaty będzie uzależniona od ilości energii elektrycznej pobranej z sieci w dni robocze od 7:00 do 21:59 i wyniesie 102,6 zł/MWh, czyli blisko o 26% więcej niż w 2020 roku. Zmiana ta ma zacząć obowiązywać już 1 stycznia 2022 roku.

Ponadto, jak wspomnieliśmy wyżej, od 1 kwietnia 2022 roku ma zmienić się system rozliczania prosumentów z systemu opustów polegającego na bezpłatnym magazynowaniu energii elektrycznej w sieci i jej późniejszym odbiorze w okresie niedoboru, na system net-billingowy polegający na sprzedaży nadwyżki produkowanej energii i jej kupnie w okresie jej niedoboru.

Dlatego też już dziś warto zastanowić się nad inwestycją w fotowoltaikę. W tym celu, warto umówić się na bezpłatną konsultację z naszym doradcą.

Umów się jeszcze dziś

IMIĘ
TELEFON
+48
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Sunday Polska sp. z o.o., w szczególności na kontakt telefoniczny i mailowy, w celu przedstawienia oferty.  więcej
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Sunday Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu, w celu kontaktowania się ze mną telefonicznie lub mailowo i przedstawiania informacji handlowych. Jestem świadomy/a przysługującego mi prawa do wycofania zgody. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w Polityce Prywatności.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Sunday Polska sp. z o.o., ul. Domaniewska 37, 02−675 Warszawa. Podane przez Państwa dane będą wykorzystane w celu przedstawienia oferty handlowej na Państwa wniosek.
Więcej o tym, jak przetwarzamy Państwa dane znajdą Państwo w Polityce Prywatności Sunday Polska sp. z o.o. mniej