Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Nurtuje Cię wiele pytań na temat fotowoltaiki i pompy ciepła?
Poniżej znajdziesz odpowiedzi na te najczęściej zadawane!

Instalacje fotowoltaiczne
 
 
 
 
Instalacje fotowoltaiczne
Ile czasu trwa montaż instalacji fotowoltaicznej dla firmy?
Czas trwania montażu instalacji fotowoltaicznej dla firmy lub rolnika uzależniony jest od tego, jak duża jest inwestycja, a także od panujących warunków pogodowych, dlatego ustalany jest indywidualnie.
Czy jeśli za kilka lat będę potrzebował zmienić siedzibę firmy, mogę zabrać ze sobą instalację fotowoltaiczną?
Istnieje możliwość przeniesienia instalacji fotowoltaicznej, jednak należy wziąć pod uwagę, że może być to nieopłacalne ze względu na konieczność dostosowania instalacji do nowego budynku. Może okazać się, że konieczne będzie zastosowanie zupełnie innego systemu montażowego, okablowania itd. Należy też pamiętać aby demontaż i ponowny montaż zgłosić do OSD i PSP.
Jakie są warunki otrzymania dofinansowania na instalację fotowoltaiczną z programu "Czyste Powietrze"?
Program "Czyste Powietrze" zapewnia dofinansowanie na instalację fotowoltaiczną w kwocie 5 000 zł dla instalacji o mocy 2-10 kW, jednak tylko w przypadku jednoczesnej wymiany nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe na nowe źródło ciepła, którego wymagania techniczne zostały określone w programie.
Jakie dofinansowanie można otrzymać przy inwestycji w instalację fotowoltaiczną z programu "Mój Prąd"?
Trzecia odsłona programu "Mój Prąd 3.0", który zapewnia dofinansowanie na instalację fotowoltaiczną w wysokości 3 000 zł, rozpoczęła się 1 lipca 2021 roku. Dofinansowanie jest udzielane osobom, które wytwarzają i zużywają energię elektryczną z mikroinstalacji fotowoltaicznych na własne potrzeby, a ich przedział mocy mieści się w granicach 2-10 kW. Wnioskodawcy, którzy zakupili instalację przed ogłoszeniem naboru, ale po 31.01.2020 r., będą mogli skorzystać z dofinansowania. Beneficjent, który otrzyma dofinansowanie z programu „Mój Prąd 3.0”, zobowiązany jest do umieszczenia takiej informacji w miejscu lokalizacji inwestycji (np. na budynku lub ogrodzeniu). Tablicę pobierzesz tutaj. Więcej informacji przeczytasz tutaj.
Jakie są obowiązki beneficjenta w programie "Mój Prąd 3.0"?
Beneficjent, który otrzyma dofinansowanie z programu „Mój Prąd 3.0”, zobowiązany jest do informowania o tym w okresie realizacji zadania oraz w terminie 5-ciu lat od daty wypłaty środków (okres trwałości zadania) w miejscu lokalizacji inwestycji (np. na budynku lub ogrodzeniu). Informacja powinna zostać umieszczona w formie trwałej tablicy wykonanej z metalu, drewna lub tworzywa sztucznego. Projekt tablicy pobierzesz tutaj. Więcej informacji przeczytasz tutaj.

Pompy ciepła
 
 
 
 
Pompy ciepła
Jakie dofinansowanie można otrzymać przy inwestycji w pompę ciepła z programu "Czyste Powietrze"?
Maksymalna wysokość dofinansowania z programu "Czyste Powietrze", jaką można uzyskać, to 37 000 zł. Taką kwotę można otrzymać w przypadku wymiany nieefektywnego źródła ciepła na pompę ciepła o podwyższonej klasie efektywności, inwestycji w instalację fotowoltaiczną o mocy od 2 do 10 kW, a także wykonania termomodernizacji budynku, tj. wymiany stolarki okiennej i drzwiowej oraz docieplenia budynku. W przypadku tylko wymiany źródła ciepła i inwestycji w fotowoltaikę, można otrzymać do 18 500 zł dofinansowania.
Czy pompa ciepła wymaga przeglądu/serwisowania?
Przegląd kontrolny (płatny) pompy ciepła przynajmniej raz w roku powinien wykonać autoryzowany instalator. Pozwoli to wydłużyć żywotność urządzenia oraz dzięki temu zachowamy gwarancję producenta na urządzenie.
Jak wybrać idealną pompę ciepła dla domu?
Prawidłowy dobór pompy ciepła jest uzależniony od wielu parametrów. Jednak najbardziej istotne są parametry cieplne budynku, powierzchnia ogrzewana oraz ilość zużycia ciepłej wody.
Jak określić zapotrzebowanie cieplne budynku?
Zapotrzebowanie cieplne budynku określamy na podstawie ankiety przeprowadzonej podczas spotkania doradca – klient. Pytania dotyczą w głównej mierze parametrów technicznych budynku (powierzchnia ogrzewana; powierzchnia zabudowy; grubość i izolacja ścian zewnętrznych; grubość i rodzaj ocieplenia dachu, parteru, stropu; liczba i rodzaj przeszkleń).
Czy jednostka zewnętrzna pompy ciepła może ulec zniszczeniu?
Jednostka zewnętrzna jest odporna na panujące warunki atmosferyczne. Może ją zniszczyć uszkodzenie mechaniczne, jednak i to jest trudne do osiągniecia.

Bezpieczeństwo danych
 
 
 
 
Bezpieczeństwo danych
Gdzie mogę uzyskać informacje o tym, w jaki sposób są przetwarzane moje dane?
Informację o przetwarzaniu Twoich danych przez Sunday Polska znajdziesz na stronie internetowej sundaypolska.pl/polityka-prywatności, a podpisałeś umowę z Sunday Polska – wszystkie niezbędne informacje znajdziesz również w tej umowie. Zawsze możesz także zadać pytanie o przetwarzanie danych, pisząc na adres daneosobowe@sundaypolska.pl
Jak usunąć dane osobowe z Sunday Polska?
Żądanie usunięcia danych należy zawsze kierować na adres biuro@sundaypolska.pl lub daneosobowe@sundaypolska.pl Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody (zgoda marketingowa, zgoda na przetwarzanie wizerunku) – dane zostaną usunięte niezwłocznie po przesłaniu żądania. Jeżeli jesteś klientem Sunday Polska i przetwarzamy Twoje dane na podstawie zawartej umowy – dane osobowe będą usunięte po upływie 3 lat od zakończenia roku, w którym umowa została zrealizowana lub uległa rozwiązaniu. Maksymalny czas na udzielenie odpowiedzi na żądanie usunięcia danych wynosi 30 dni.
Jak chronione są dane osobowe i czy są one bezpieczne?
Twoje dane są bezpieczne w Sunday Polska. Wdrożyliśmy i utrzymujemy zabezpieczenia techniczne systemów, z których korzystamy w codziennej pracy, a nasi pracownicy i współpracownicy są zobowiązani do zachowania poufności.
Jakie dane osobowe potrzebne są do umówienia się na bezpłatną konsultację z Sunday Polska?
Dbamy o to, żeby przetwarzać wyłącznie takie dane naszych klientów, które są niezbędne do wykonania usługi. Jeżeli chcesz umówić się na bezpłatną konsultację z przedstawicielem Sunday Polska, podaj nam imię, nazwisko, adres zamieszkania i miesięczny rachunek za prąd.